Вівторок,13.09.2022 Робота з батьками. Консультація на тему: Сенсорний розвиток дітей дошкільного віку. Поради батькам.

   «Допоможи мені зробити це самому»

              «Допоможи мені зробити це самому» - таке гасло методики Марії Монтессорі. Саме її ідеї дали поштовх для розвитку сенсорного розвитку дітей. Кожна дитина – це унікальна, неповторна особистість. І в кожній дитині від природи закладена внутрішня потреба пізнавати навколишній світ. Дорослому потрібно лише своєчасно забезпечити необхідні умови для цього, а саме: 

  • створити розвивальне середовище, дібравши об’єкти для вивчення;
  • не заважати дитині самостійно оволодівати знаннями, допомагаючи лише в разі потреби або якщо вона сама попросить допомогти.

       Іноді малюка можна порівняти з ліліпутом у країні велетнів: більша частина цікавих для нього речей йому недосяжна. Крім того, він іще не пристосувався до незнайомого світу: в нього погана координація рухів, він не впевнений у собі й не завжди знає, що робити з предметами, які його оточують.

       «Світ сповнений запахів і кольорів» - від народження дитини до 5 – ти років – період активного чуттєвого , сенсорного розвитку.

       У цей період дитина особливо здатна до сприйняття кольору, форми, розмірів предметів, навколишніх звуків.

        Розвитку основних органів чуття малюка можна й треба сприяти. Дорослі повинні надати дитині якомога більше об’єктів для вивчення. Щоб активно розвивався зір, слух, органи чуття, потрібно придбати різноманітні посібники й предмети. Предмети повинні мати різноманітну форму й бути зробленими з різних матеріалів. Батьки п’ятирічних та шестирічних замислюються про оптимальну підготовку своєї дитини до школи, надають перевагу читанню, письму, лічбі й зовсім забувають про сенсорний розвиток. Проте, за результатами досліджень, сучасні провідні педагоги зазначають, що саме сенсорний розвиток є основою інтелектуального. Ось чому так важливо в цьому віці не забути  про сенсорний розвиток, а побудувати роботу з підготовки дитини до школи на його основі.

         Навчіть дитину розрізняти температуру, торкаючись льоду, металевих предметів, нагрітих на сонечку каменів, занурюючи руки в теплу воду. Розвивайте «баричне» відчуття – уміння відчувати різницю у вазі, не зважуючи в руці чи на іграшкових вагах важкі та легкі предмети. Навчайте малюка порівнювати предмети (палички, іграшки, стрічки тощо) за висотою та довжиною. Знайомте його з різноманіттям відтінків кольорів, звуків, запахів. Учіть дитину знаходити предмети того кольору,який Ви їй називаєте. Гра на музичних інструментах допоможе їй навчитися розрізняти їхнє звучання. Нюхаючи «чарівні» флакончики, у яких лежать спеції, кава чи бавовняні тампони з усілякими ароматами, дитина познайомиться з різноманіттям запахів.

          Придбайте дитині або зробіть самі конструктори, кольорові башточки, циліндри, пірамідки, тактильну ковдру.

          Фантазуйте, вигадуйте для малюка іграшки, які розвивають його, а не дають готові рішення, надавайте дитині повну свободу для задоволення її цікавості!



Рекомендації для батьків :

«Сенсорний розвиток – вдома»

      Сенсорний розвиток дитини – це важливий та значущий процес для гармонійного розвитку дитини. Як же організувати його вдома? Даємо вам  кілька порад щодо того, у які ігри без особливих витрат можна пограти з    дитиною вдома.

Коли дитина йде мити руки, спитайте її, які в неї зараз руки та які вони стануть потім. Заохочуйте малюка використовувати слова «сухий», «мокрий».

  • Гра «Саморобні пазли». Розріжте на 3 (потім на більше) частини будь – яку предметну картинку, листівку. Спочатку запропонуйте дитині зібрати її за зразком, а потім – самостійно.
  • Гра «Заклей дірки». Візьміть  будь – яку картинку, листівку, світлину із журналу, книги (зображення має бути зрозумілим дитині), виріжте з неї квадрати, круги, трикутники. Наклейте картинку (з дірками) на аркуш білого паперу та запропонуйте дитині закрити на картинці «білі плями) фігурами, які з неї вирізані.
  • Гра «Угадай, що я роблю?». Запропонуйте дитині здогадатись, які дії Ви виконуєте. Покажіть без слів, як Ви вмиваєтеся, чистите зуби тощо, а дитина нехай називає дії. Потім поміняйтеся ролями.
  • Гра «Помалюємо». Наклейте на чистий аркуш паперу зображення предметів, тварин і попросіть дитину з’єднати їх лініями. Інше завдання: прикріпіть аркуш до столу й покладіть на нього кубик, а потім попросіть дитину штовхати  цей кубик олівцем. Олівець залишає слід – покажіть його на папері.
  • Гра «Що це?». На прогулянці, після шумних ігор, присядьте з малюком на  лавку і спробуйте пограти в таку гру. Оберіть три будь – які предмети, наприклад травинку, маленький камінець та листок. Нехай  малюк візьме один із цих предметів і водить ним угору та вниз по Вашій руці доти, доки ви із заплющеними очима не визначите, що це за предмет. Тепер черга малюка заплющити очі. А Ви оберіть який – небудь предмет і водіть ним по руці. Малюк повинен відгадати, що Ви обрали.

По дорозі з дошкільного закладу зверніть вагу дитини на колір неба, форму хмаринок; розгляньте осіннє листя, як іскриться на сонці сніг тощо.
Такі ігри потребують неабияких розумових зусиль і сприяють розвитку сенсорного сприйняття.

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

06.03.2025 Конструювання.

13.03.2025 Навчання елементів грамоти( Старша підгрупа)