Четвер, 12.01.2023, Заняття " Навчання елементів грамоти" ( Для дітей старшого віку)
Комунікативний розвиток. Навчання елементів грамоти.
Тема: Звук [а], буква Аа.
-Доброго ранку, діти! Вітаю вас на занятті з грамоти.
План
1. Ігровий момент – запрошую до Країни Звуків та Букв.
- Які бувають звуки?
- Поясніть різницю між голосними та приголосними звуками.
2. Вправа «Проспівай звук» - інтонування голосних звуків.
3. Робота зі звуком [а]. Вихователь показує зображення (автобус, айстра,
альбом, акула, абрикос, ананас …).
- Назвіть ці предмети.
- Що спільного у цих словах?
- Де стоїть цей звук у словах?
- Звук [а] може також стояти в середині та в кінці слова.
Вправа «Де сховався звук [а]». Якщо звук знаходиться на початку слова,
необхідно зафарбувати перший квадратик, якщо в середині - другий, якщо в
кінці – третій.
Вправа «Що зайве?» В назвах зображень немає звука [а]
4. Знайомство з буквою А. Вихователь демонструє зображення букви А. Ось
такою буквою позначається звук [а] на письмі.
Пояснення: Звуки ми чуємо і вимовляємо, а букви бачимо і читаємо.
Запропонувати викласти цю букву з паличок, камінчиків…
Практичне завдання: Першу букву зафарбувати, другу – заштрихувати, третю –
розглянути, як необхідно писати.
Запропонувати написати її по крапочках та між двома лініями.
5. Фізкультхвилинка.
6. Складання речень зі словом «а».
Пояснення: Буква «А» може позначати не лише звук, а й ціле слово, хоча й
маленьке.
Наприклад: Кішка велика, а мишка мала.
- Скільки у цьому реченні слів? Викладіть схему цього речення.
7. Робота зі схемами речень. Чому у схемі речення на початку стоїть невеличкий
штрих? Що він означає?
Пояснення: Із великої букви починаються речення, імена людей, прізвища, клички
тварин, назви міст, країн.
8. Підсумок. З якою буквою ви познайомилися? Чи може буква позначати слово?
Коментарі
Дописати коментар